Notícia a la Directa: Expulsades sense alternativa habitacional sis persones d’un bloc de la Sareb al Baix Montseny

· · · · · · · · ·

El passat dimecres 8 de maig, des del Sindicat d’Habitatge vam fer pública l’ocupació social d’un nou bloc de la SAREB buit al poble, al carrer Joaquim Filbà número 9-11. L’havíem anomenat el Pla de la Calma.

Un bloc de pisos que portava un temps buit, però que durant molt de temps no ho va estar i va donar lloc a situacions que van generar molts problemes greus de convivència al poble.

Al vespre una dotació de Mossos va executar sense ordre judicial el desnonament de tot el bloc, que des del diumenge 5 ja estava sent habitat a través de l’ocupació social duta a terme ds del Sindicat.

Sis persones en situació de vulnerabilitat –amb els respectius informes per part de Serveis Socials del poble–, una de les quals és un nadó, eren les que hi anaven a viure.

Des de la passada tardor des del Sindicat hem tractat una trentena de casos relatius a vulneracions al dret de l’habitatge, acompanyant persones en situacions molt complicades, que no reben resposta funcional per part de Serveis Socials.

Les ocupacions socials del Sindicat són una garantia de solucions reals per als problemes d’habitatge, i són una garantia de bona convivència veïnal. Una bona opció per al parc d’habitatges buits de bancs o fons voltor o, en aquest cas, la SAREB –fa uns anys ja vam explicar què és la SAREB–.

Així ho demostra el cas del Bloc del Sindicat, ocupació social duta a terme el 2020 en un altre bloc buit de la Sareb al poble –amb molt suport inicial de gent del poble i molta gent que, amb el temps, ens ha donat el seu suport–, que ara és una llar per a 37 persones adultes i 20 menors.

A Sant Celoni, la PAHC Baix Montseny ha aconseguit lloguers socials a partir d’una ocupació consolidada en un bloc buit de la SAREB.

Des del Sindicat d’Habitatge seguirem organitzant-nos, juntament amb molta més gent del moviment pel dret a l’habitatge català, que aquest 2024 ens trobarem en un II Congrés d’Habitatge de Catalunya.

Com vam dir el 2020, quan vam ocupar el Bloc del Sindicat:

Una llar assegurada és fonamental per a la salut i la vida. Volem recuperar la funció social de l’habitatge, avui trastocada pels interessos de bancs, fons voltors i grans propietaris, i tenir a disposició un parc d’habitatge de lloguer públic i social.

Sabem que vivim en un sistema injust que imposa una legalitat feta a mida per perpetuar els privilegis d’uns pocs que no tenen miraments. Cada vegada més capes de la població s’enfonsen en la precarietat, la inestabilitat i l’exclusió. (…). Ara més que mai, en els temps difícils actuals, i amb les perspectives de les crisis que encara estan per venir, hem d’unir-nos, organitzar-nos, desobeir i plantar cara. Abracem els valors de llibertat, igualtat i fraternitat per construir una societat solidària i no deixar ningú enrere, enlloc d’acceptar el «tots contra tots», el «campi qui pugui» i la criminalització dels que menys tenen. Si no ens movem en aquesta direcció, serem còmplices del futur negre que vingui.