Contacte per a premsa:

Ressò als mitjans:

[VÍDEOS] SUPORT AL BLOC DEL SINDICAT
➡️ sindicat.vilamajor.net/videos-suport

COMUNICAT 11/11/2020 – A QUI LI EXIGIM LLOGUERS SOCIALS? (SAREB)
➡️ sindicat.vilamajor.net/que-es-la-sareb

COMUNICAT 09/11/2020 – NEIX EL BLOC DEL SINDICAT! – ⬇⬇⬇

[PDF comunicat en català] [PDF comunicado en castellano]

Avui és un dia molt especial per al Sindicat de Poble de Vilamajor.

Des que el Sindicat es va formar, fa més d’un any, la nostra activitat no ha parat de créixer. En qüestió de vulneracions del dret a l’habitatge, hem tractat una trentena de casos, acompanyant persones en situacions molt difícils, teixint vincles de suport mutu i estima per plantar cara a aquestes situacions des de la força col·lectiva. Treballem amb casos que no reben respostes funcionals per part d’uns Serveis Socials saturats que no tenen recursos per oferir opcions per cobrir necessitats bàsiques per a una vida digna.

Ens fa molta il·lusió fer pública l’ocupació social d’un bloc de pisos que portava molts anys abandonat i en condicions deplorables al centre de Sant Antoni de Vilamajor. Fa uns dies que hem entrat i ja s’està rehabilitant i habitant. L’edifici és propietat d’un gran banc que ha estat alimentat per quantitats ingents de diners que vam pagar el poble amb els nostres impostos. En aquest bloc hi ha 19 dels 132 habitatges a Vilamajor en mans de grans tenidors que fa més de dos anys que estan buits [1].

Des d’avui el bloc té nom propi: Bloc del Sindicat. El rehabilitarem amb la feina desinteressada de molta gent i s’hi allotjaran 21 veïnes del poble, incloent 7 menors. En sintonia amb els valors del Sindicat, es fomentarà la bona convivència, el respecte, el suport mutu i la implicació veïnal. Des de la posició de força de l’ocupació social exigim a la propietat lloguers socials per a la gent del bloc, com s’ha fet en altres casos i s’ha aconseguit.

El moviment popular per l’habitatge [2] defensem les ocupacions socials als pisos buits de bancs, fons voltors i grans tenidors perquè, quina és l’alternativa de la gent més desafavorida que es troba en situacions límit? Ocupar pisos de petits propietaris? Relacionar-se amb màfies i delinqüència? Acabar vivint sota un pont o en infrahabitatges? Acabar amb la pròpia vida per posar fi al patiment, com malauradament va tornar a passar aquest octubre a Aragó? [3] Farem tot el que estigui a les nostres mans per evitar que passi res d’això.

Una llar assegurada és fonamental per a la salut i la vida. Volem recuperar la funció social de l’habitatge, avui trastocada pels interessos de bancs, fons voltors i grans propietaris, i tenir a disposició un parc d’habitatge de lloguer públic i social.

Sabem que vivim en un sistema injust que imposa una legalitat feta a mida per perpetuar els privilegis d’uns pocs que no tenen miraments. Cada vegada més capes de la població s’enfonsen en la precarietat, la inestabilitat i l’exclusió. Aquest procés d’empobriment, que ja estava passant, s’està accelerant molt a causa de les situacions generades per la gestió i les mesures davant el Covid. Ara més que mai, en els temps difícils actuals, i amb les perspectives de les crisis que encara estan per venir, hem d’unir-nos, organitzar-nos, desobeir i plantar cara. Abracem els valors de llibertat, igualtat i fraternitat per construir una societat solidària i no deixar ningú enrere, enlloc d’acceptar el «tots contra tots», el «campi qui pugui» i la criminalització dels que menys tenen. Si no ens movem en aquesta direcció, serem còmplices del futur negre que vingui.

Deia Pere Casaldàliga, que ens va deixar aquest agost: «Mira, la gana no espera. Al que té gana se li ha de donar menjar. Després vindrà ensenyar-li a pescar. Però sobretot, sobretot, ha de saber que el riu és seu.»

Agrairem que seguiu les comunicacions que anem fent a través de les nostres xarxes socials, i que doneu suport a la feina del Sindicat de les maneres que pugueu.

No volem marxar del poble,
#EnsQuedem a Vilamajor!
Força Sindicat!
Visca la lluita del moviment per l’habitatge!

9 de novembre de 2020

instagram.com/sindicatvilamajor
facebook.com/sindicatvilamajor
twitter.com/SdP_Vilamajor
t.me/sindicatvilamajor
sindicat.vilamajor.net

NOTES A PEU DE PÀGINA:

[1] Verificat: Els grans propietaris tenen 27.558 pisos buits des de fa més de dos anys a Catalunya
Directa: Bancs, Sareb i fons d’inversió acaparen milers de pisos buits

[2] El novembre de l’any passat ens vam trobar al 1er Congrés d’Habitatge de Catalunya:

[3] Arainfo: «Dos personas, vecinas de Torrero, se quitan la vida enmedio de la pobreza y de amenazas de desahucio» https://arainfo.org/concentracion-vecinal-en-torrero-para-denunciar-la-desatencion-a-la-pobreza-extrema

3 Thoughts on “Neix el Bloc del Sindicat!”