Des del Sindicat de Poble de Vilamajor celebrem que l’Ajuntament de Sant Antoni hagi signat el primer conveni amb la SAREB per a la cessió de 13 habitatges, que serviran per atendre les necessitats de persones del poble que passin per situacions de vulnerabilitat.

Al mateix temps, volem posar en valor la feina del moviment popular català per l’habitatge –reunit en un Primer Congrés el novembre de 2019— perquè, com sempre, és la gent organitzada des de baix qui posa les problemàtiques sobre la taula, aconseguint a vegades victòries directes i altres forçant les situacions perquè des de les institucions i els partits es facin reformes i mesures socials. La nostra esperança no està en les institucions: està en el poble organitzat, mobilitzat i solidari.

Abans de les eleccions municipals de 2019 la PAHC Baix Montseny va fer una sèrie de demandes als partits polítics de la comarca, incloent els de Sant Pere i Sant Antoni. Això és pressió popular. També ho és el ressò mediàtic i l’efecte social d’accions com l’ocupació social del Bloc del Sindicat –que va sortir al 30 minuts “Un dret en venda”–, altres ocupacions socials de pisos i blocs de la Sareb, bancs i fons voltor, els desnonaments aturats pel moviment per l’habitatge que planta cara a les comitives i la policia —o els intents fracassats de fer-ho, com el de l’Emília a Breda–, de la repressió estatal contra persones d’aquest moviment

Així doncs, cal seguir enfortint el moviment popular, perquè sembla que els temps que vindran seran encara més durs.

Sobre la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria (SAREB), el que pensem ja ho vam expressar al comunicat de l’11 de novembre de 2020: “A qui li exigim lloguers socials?”.